Как се готви червена леща

Как се готви червена леща?

Оценете статията: post

Ястията от леща не са толкова често срещани в менюто и това е голяма грешка, защото са изключително питателни – сега е моментът да ви обясним как се готви червена леща. Сред сортовете леща се откроява червената, която има един огромен плюс – готви се много бързо, за разлика от всички други бобови растения. Побързайте да разберете как да приготвите вкусна червена леща, защото този прекрасен продукт определено трябва да бъде включен в диетата на цялото семейство.

Как да готвя червена леща

Поради високото съдържание на растителни протеини, сложни въглехидрати и фибри, червената леща ви кара да се чувствате сити за дълго време, докато се усвоява лесно. Минималното количество мазнина позволява използването на червена леща в диетичното хранене, тя се счита за екологично чист продукт, тъй като не натрупва вредни съединения. Червената леща е с високо съдържание на желязо, калий, фосфор, бета-каротин, цинк и витамини от група В, включително фолиева киселина. Само една чиния каша от леща – и дневните нужди от фолиева киселина се покриват с цели 90%.

Добавянето на червена леща към менюто подобрява функционирането на храносмилателната система, помага за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания, като понижава нивата на холестерола и нормализира кръвното налягане, предпазва от анемия, поддържа имунната система, подобрява състоянието на кожата и косата, премахва токсините от тялото, укрепва костната система. Важно е да се отбележи, че червената леща, като ниско гликемична храна, помага за контролиране на нивата на кръвната захар при диабетици.

И така, как да сготвим вкусна червена леща? Предварителната подготовка е изключително проста. Тъй като този вид леща няма външна обвивка, не се изисква продължително накисване, както обикновено се случва с бобовите растения. Единственото нещо, което трябва да направите, е да изплакнете добре зърната на лещата под течаща студена вода. Червената леща се готви само за 15-20 минути, което е много удобно, но в същото време ви задължава да следите отблизо процеса на готвене, така че лещата да не прегори. Също така не забравяйте да разбърквате ястието от време на време, за да предотвратите залепването на зърната по дъното на съда. За 1 чаша леща при готвене или задушаване трябва да добавите 2 чаши вода.

Препоръчително е да осолите лещата в самия край или 5 минути преди да свалите от котлона, тъй като солта може да увеличи времето за готвене. С червената леща се получават изключително вкусни зърнени основни ястия, гарнитури, супи и яхнии, от нея можете да правите и здравословни салати и дори вегетариански пастет. В супите лещата перфектно замества месото, а с умелото използване на подправки, липсата му може дори да не се забележи, докато ястието ще се окаже невероятно богато на вкус, плътно и питателно, с деликатен орехов аромат.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *